17 listopada nasza szkoła dołączyła do ponad 7000 innych placówek edukacyjnych w celebrowaniu XIII Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. Dzieci i młodzież, pod okiem koordynatorów pana Tomasza Sobańskiego (klasy starsze) oraz pani Doroty Pawłowskiej i pani Małgorzaty Rutkowskiej (klasy młodsze), wcieliły się w role egzaminatorów, testując umiejętności swoich rówieśników.

W ramach akcji uczniowie tworzyli specjalne Komisje Egzaminacyjne. Egzaminy ustne i pisemne odbywały się w szkole na zajęciach z matematyki i innych zajęciach dydaktyczno-wychowawczych. Uczestnicy losowali pytania dotyczące tabliczki mnożenia i dzielenia, a ci, którzy odpowiedzieli poprawnie na wszystkie pytania, otrzymywali tytuł „Eksperta Tabliczki Mnożenia”.

Statystyki są zaskakujące: ponad 40% Polaków, włączając dzieci, młodzież i dorosłych, ma problem z mnożeniem do 100. Największe wyzwanie stanowią działania typu 4×8, 6×8, 7×9. XIII edycja Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia miała na celu nie tylko przypomnienie i utrwalenie tej podstawowej umiejętności, ale również rozwijanie poczucia własnej wartości oraz zaangażowania wśród uczniów.

Niezwykła formuła tego wydarzenia, pozwalająca na odwrócenie ról, przyniosła uczniom radość i satysfakcję z możliwości przepytania starszych i przejęcia inicjatywy w procesie edukacyjnym. Dzięki temu, nasza szkoła włączyła się w globalny ruch promujący zabawę i naukę jako skuteczne narzędzia edukacyjne.

To wydarzenie nie tylko uczy, ale również łączy społeczność szkolną, oferując unikalne doświadczenie wspólnego uczenia się i współpracy. Już teraz nie możemy się doczekać kolejnej edycji tego inspirującego wydarzenia.